Tabiattaki tüm güzelliklerin davetine kategorik olan çocukların, kişiliklerinin şekillenmeye sarrafiyeladığı senelerde tanıdıkacakları değişik sanat aktivitelerinden artı olarak etkilendikleri aprintr. Bütün bu sanat dalları ortada hiç şüphesiz, müziğin ayrıcalıklı bir yeri vardır. Çocukların fiziki, bilişsu taşkını ve içtimai vürutimleri yürekin eğitimciler, er yaşta edinilen müspet müzikal tecrübelerin önemini vurgulamaktadırlar.
Çocuğun müzikle kurduğu temas, kocakarı karnında başlayan tabii bir ilişkidir. Valide kalbinin ritmik atışlarını dokuz kamer içinde dinleyen süt kuzusu, hassaten duyularının vüruttiği son dönemlerinde, annesinin sesinin farklı tonlarına, bu tarz şeylerin anlamlarına karşı duygusal bir bağ vüruttirir. Müziği duyabilir, annesinin mırıldandığı melodileri tanıyabilir. Gebeliğin son zamanlarında annesinin söylediği sakin melodileri, doğumundan sonrasında da tanıdığı ve bunları duyunca sakinleştiği ispat etmiştir.
Dünyadaki her tarımün, kendine özgü ninnileri vardır. Ninni, kocakarı ile süt kuzusu ortada oturmuş, müzikal bir duygusal rabıtadır. Aynı ölçübile anlayışlevseldir bile; annenin, çocuğuna, düzlemın uyumak yürekin emniyetli bulunduğunu belirtmesinin bir yoludur. Erken dönemlerde, süt kuzusu – kocakarı – peder ortada kurulacak çalgı bağı, gitgide yaşayacakları duygusal ilişkileri esenlamlaştıracaktır. Bebeklikten çıhun çocuk, kendini esenlıklı bir yetişkin meydana getirecek etkinliklerle fecirışırken, müziğe özel bir önem verir. Etrafıyla olan ilişkilerine ve oyunlarına müziği severek ekler. Dış dünya ile ilişkilerinde çalgı, onun yürekin yararlı bir muhabere kaynağı haline gelmektedir.
Ülkemizde her mevsim ihmal edilen sistemli ve kapsamı geniş çalgı eğitimi, haklı şekillerde çocuklarımıza sunulamadığı yürekin, fiziki ve ruhsal vürutimlerinde önemli bir destekten mahrum kalınmaktadır. Burada, fen bilimleri ve yabancı kıstak kadar derslerin çok önemli bulunduğunu bilen ve sanat etkinliklerinin çocuğu “derslerinden alıkoyacağını” düşünen kocakarı-babaların da, haber eksikliğinden meydana gelen hataları vardır. çalgı eğitiminin, uzun dönemde akademik sarrafiyearı içerisindeki şaşırtıcı önemiyle alakalı birkaç antraktştırmaya iz verelim: